MBwebdesign | Miért fontos az online megjelenés?
21150
single,single-post,postid-21150,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive

Miért fontos az online megjelenés?

Mi az a branding? És miért olyan fontos a vállalkozásod számára?


A branding (vagy, ahogy magyarul mondják: „márkázás”) jóval több, mint egy logó vagy egy grafikai elem. Amikor a márkádra gondolsz, tulajdonképpen a fogyasztói élményt akarod meghatározni a logótól kezdve a weboldaladon, a közösségi médiás aktivitásod, az ügyfél panasz kezelésére, az alkalmazottaid viselkedéséig bezárólag. Ebből is láthatod, hogy a márka fogalma túlmutat azon, amit manapság gondolunk róla.



Röviden: a márka az, amit az ügyfeled érzékel belőled (a vállalkozásodból, a problémájára adott megoldásodról).

Különösen fontos, hogy tisztában légy azzal, létezik olyan, hogy márka-élmény, hisz ez azt jelenti, hogy képes vagy kontrolálni és menedzselni. A jó márka nem csak van, hanem egy jól átgondolt stratégiai terv eredménye.

Ennek ellenére a legtöbb kis- és a középvállalkozások egy nagyobb szelete vagy egyáltalán nem tud a márka szerepének jelentőségéről, vagy egyszerűen csak elhanyagolja az ezzel kapcsolatos teendőket. Pedig most már valószínűleg számodra is világossá vált a branding tágabb értelmezéséből, hogy jelentős hatással van a bevételedre. Lássuk azt a 10 legfontosabb okot, amiért egyre fontosabb a kisvállalkozások számára is az online jelenlét:

1. A branding támogatja a felismerést


Hajlamosak vagyunk inkább termékek neveire emlékezni, mint vállalkozásokéra. Ám ha a megjelenésed következetes és könnyen felismerhető, minél többször találkoznak vele egyre nagyobb lesz vásárlóidban a bizalom, és pl. vagy webáruház esetében bátrabban rendelnek tőled, vagy veszik igénybe szolgáltatásaidat.

2. A márka megkülönböztet versenytársaidtól


Már nem csak a globális piacon fontos, hogy kitűnj a tömegből, hanem hazánkban is egyre nagyobb a verseny a hasonló vállalkozások között (többek között éppen az internetnek köszönhetően). Az egyedi megjelenés nem csak a könnyen azonosítható logóból, hanem a weboldaladat, Facebook oldalad és egyéb online, offline kiadványaid minőségét is jelenti.

3. A márka mesél a vállalkozásodról


Már említettem a márka-élményt, amely erősen meghatározza a márkáddal találkozó vásárlóidban keletkező érzéseket, tapasztalatokat. Ezért is fontos megtervezned a márkád/vállalkozásod vizuális elemeit, vagy azt, ahogy az ügyfeleiddel beszélsz. Te mit mesélnél a vállalkozásodról? Melyek a legfontosabb pontjai a történetnek, amelyekkel bizalmat ébreszthetsz potenciális vásárlóidban?

4. A márkád motiválja és útmutatót ad alkalmazottaidnak


Tudtad, hogy a márka stratégia még a fent leírtaknál is többet jelent? Egy tiszta stratégia világossá teszi az alkalmazottak számára, hogy mi szükséges ahhoz, hogy sikeresek legyenek. Elmondja nekik, hogyan viselkedjenek, hogy nyerhetnek és hogyan tehetik magukévá a vállalat céljait.

5. Egy erős márka hivatkozókat generál


Akár hiszed, akár nem, az emberek szeretnek beszélni azokról a márkákról, amelyeket szeretnek (legyen szó sportcipőről vagy konyhai tisztítószerről). Sőt, az emberek viselik, eszik és hallgatják a márkákat. És ugyanez fordítva is igaz: nem beszélsz arról a márkáról, amit nem szeretsz (hacsak nem volt vele olyan rossz tapasztalatod, hogy mindenkit le akarsz beszélni róla).

6. Egy erős márka esetében a vásárló/ügyfél tudja, mire számíthat


A legerősebb akkor leszel, ha ajánlanak és ki is próbálnak, hisz az így szerzett, összesített márka-élmény biztonságot ad a vásárlóidnak/ügyfeleidnek és nyugodt szívvel fognak tőled rendelni, hisz pontosan tudják, mire számíthatnak tőled.

7. A márka nem csak a vállalkozásod, téged is meghatároz


A fentiek tükrében azt hiszem, erről nem is kell többet mondanom. Te magad vagy a márka, hisz te határozod meg, milyen legyen a vállalkozásod.

8. A márkád segít fókuszban maradnod


Mivel nem csak az arculati elemeket tartalmazza a márka stratégia, így segít, hogy a benne meghatározott elveket követve, következetesen haladj a céljaid felé. Emellett kordában tartja a marketing költségeidet is, amellyel nem csak pénzt, hanem időt is megtakarítasz.

custom_font font_size=”15″ line_height=”26″ font_style=”normal” text_align=”left” font_weight=”300″ text_decoration=”none” text_shadow=”no” padding=”0″ margin=”0″]

9. A márkád érzelmileg is elkötelezi a vásárlóidat

[/custom_font]

Hallottál már az úgynevezett szeretet-márkákról? Ezek azok, amelyről beszélnek a vásárlók, mert jó élményeik vannak velük kapcsolatban. Na és arról, hogy első sorban érzelmeink alapján döntünk, majd ezt magyarázzuk meg utólag racionális érvekkel? A vásárlás egy érzelmi élmény, ami boldogabbá teszi az embereket. Ha ügyes vagy, egy jó márka stratégiával könnyen elérheted, hogy a vásárlók inkább tőled rendeljenek és ne a hasonló termékeket/szolgáltatásokat nyújtó konkurenciától.

10. Egy erős márka adja üzleti értéked


A vállalkozás gazdasági alapon jelentheti a telephelyedet, eszközeidet, berendezéseidet, termékeidet, stb. Azonban a márka ruházza fel azzal a plusszal, ami segít, hogy az általad meghatározott terméke vagy szolgáltatás árát a vásárlóid is könnyebben elfogadják. A márka egy olyan értéket teremt, amely mesze meghaladja a fizikai értékét.

10+1. Kezdd el a márkaépítést egy erős weboldallal


Egy jó weboldal egyszerre közvetít márka-, marketing-, sales üzeneteket, miközben közvetve vagy közvetlenül pénzt is termel vállalkozásodnak. Nézd meg portfóliómat, és ha tetszenek munkáim, kezdjük el együtt márkaépítésedet! A portfóliómért kattints ide>>
Blog

Nincs komment

Szólj hozzá!