MBwebdesign | Az ütőképes weboldal 3 pontja
21130
single,single-post,postid-21130,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.3,vc_responsive

Az ütőképes weboldal 3 pontja

Izgalmas feladat stratégiát készíteni, még inkább, ha alapja az online viselkedés. Tisztában vagyok vele egyáltalán, mit szeretnék elérni a weboldalammal? Tudom, hova helyezzem el azokat a pontokat, amelyek konverziót hoznak? Ismerem azokat az embereket, akik meglátogatják majd az oldalam? Tehát mik azok a dolgok, amelyek ütőképessé teszik a weboldaladat?


Célok és célközönség


Normál esetben rendelkezel egy üzleti tervvel, amelyben szerepelnek az elérendő célok és a célközönséged részletes leírása. De néha még a legjobb vállalkozások is híján vannak ennek. Nem biztosak benne, hogy mi a weboldalak igazi célja. Ez alatt általában nagyobb bevételt és több ügyfelet értenek. De miért csinálták meg az oldalukat? Mi volt a cél? Továbbá… kiknek készült? Befektetőknek? Ügyfeleknek? Versenytársaknak? Megannyi kérdés, amelyet meg kell válaszolni, és amelyekre megoldást kell találni.

  • A vállalkozásod rendelkezik értelmezhető marketing stratégiával? Abban az esetben, ha nem, kezdd el még ma! Ha nem tudod, hogyan állj neki, mik azok a szempontok, amelyeket szem előtt kell tartanod, pontos tanácsokkal tudok szolgálni. Ez egy nagyon fontos alaplépés! A marketing stratégia fogja megmutatni neked a célokat, leírni, hogy hogyan érd el őket és elvezetni hozzájuk.


Amikor elkészült a marketing stratégiád…


Használd, hogy megértsd, milyen szerepet tölt be a nagy egészben a weboldalad. Hogyan illeszkedik a gépezetbe, amellyel elérheted a céljaidat?

  • Tudod, hogy kiket akarsz elérni? Néha még a legjobb marketing stratégia is megfeledkezik egy rendkívül fontos dologról: ki a célközönséged? Kik ezek az emberek, akik majd meg fogják venni a termékedet, szolgáltatásodat?


És amikor már ismered a célközönséged…


Értsd meg a legfontosabb dolgokat, amelyet a weboldaladnak adnia kell nekik! A célközönséged nagyszerű minőséget keres? Hangsúlyos és világos dizájn elemeket? Egyszerűen érthető és használható navigációt? Van elég idejük rá, hogy végiggörgessenek az oldalon, hogy megtalálják a kapcsolati információkat?

  • Tudod, hogy mit keresnek az emberek a weboldaladon? Van róla elképzelésed, hogy mi az első dolog, amire kattintanak? Mi érdekli őket a legjobban? A blogod legolvasottabb bejegyzése vagy a portfólió és szolgáltatás oldalad? Az árai érdekli őket vagy a termékeid minősége?


És aztán amikor már tudod, mit keresnek az oldaladon…


Helyezd oda, hogy rendkívül egyszerű legyen megtalálni! Az emberek általában lusták. Nem szeretnek dolgok után kutakodni, főleg, ha nincs idejük rá – és többnyire nincs. Add hozzá a Call to Action (cselekvésre való felhívás, mint a „Vásárolj most”) gombodat oda, ahol az ügyfeleidnek szükségük van rá.

Tartalom és struktúra


Akárki is legyen a célközönséged, gondolataik, szükségleteik és érdeklődési körük van. Jó vagy ebben? Tudod, hogy a te célközönségednek mik a gondolatai, érzései, mi az érdeklődési köre? Akkor az oldaladon lévő összes tartalom harmonizáljon vele! Ha úgy érzed, nem vagy gondolatolvasó, megnyugtatlak, nem kell mindent egyből tudnod. Indulj el lépésről lépésre! Elemezheted az oldaladra érkező forgalmat vagy megkérdezheted közvetlenül a vásárlóidat.

  • A látogatóid könnyen megtalálják az információt, amit keresnek? Írtam erről korábban, hogy nagyon könnyen elérhetővé, vagyis szem elé kell tenned az célcsoportod által leginkább keresett információt. Ha mindez egy jól megfogalmazott mondattal társul, biztos lehetsz benne, hogy a látogatóidat a megfelelő irányba tereli.


Amikor tudod, hogy a látogatóidnak merre kéne menniük…


Értékeld az oldalad információs struktúráját. Először is, általában azt gondoljuk, normális módon fogalmazunk, kreálunk tartalmat, amiből mindenki megérti, hogy merre keresse és találja meg az információt, amire szükségük van. De elképzelni nem tudod, valójában milyen nehéz az embereknek keresztülrágni magukat számtalan weboldalon, hogy megtalálják azt az egy gombot, amit le akarnak kattintani. Ezért nem győzöm eléggé hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy a weboldal és tartalmának felépítése egyszerű és könnyen érthető. Ne adj lehetőséget az embereknek, hogy bosszankodjanak!

  • Az oldaladon található tartalom releváns a célcsoportod számára? Nem biztos, hogy a vakáción készült képeidet a szakmai blogodon kell megosztanod. Releváns azon emberek számára, akik a szolgáltatásaidat akarják megvásárolni? Talán… néhány esetben. De többnyire nem.


És amikor eldöntötted, hogy milyen tartalmat szeretnél megosztani…


Készítsd tartalom stratégiát az oldaladra! Mit, mikor és miért kéne megosztanod? Hogyan fog mindez több lead-hez (közvetett értékesítés vagy értékesítési lehetőség) vezetni? Még több blog bejegyzésre vagy jobb minőségre van szükség?

  • Az ajánlatod és szöveged világos és könnyen érthető? Előfordulhat, hogy rengeteg mindenről írsz a blogodban, és naponta megosztod a szolgáltatáaid oldalának linkjét, de az embereket nem érdekli, hogy mit ajánlasz. Miért? Ennek számtalan oka lehet, de általában nagymértékben növeli a hatékonyságot, ha a lehetős legegyszerűbben és legtisztább stílusban fogalmazol.


És aztán amikor eldöntötted, hogy értékeled az írásaidat…


Fogalmazd át web-barát stílusba, ami mindenki számára érthetővé fogja tenni, mit is akarsz. Akár potenciális ügyfélnek van ideje vagy sem, akár egy ember megérti a speciális kifejezéseket vagy sem, csak is tőled függ, hogy érthetővé tedd a célcsoportod számára, hogy a te szolgáltatásod az egyetlen, amire szükségük van!

  • Van reális terved arra, hogyan tartasd karban a weboldalad? Mind a tartalom, mint az ajánlatok esetében. Mindegyik tudod menedzselni? Lesz rá elég időd? Megvannak az ötleteid, hogy mivel témákkal fogod feltölteni a blogodat? Nem fogsz megcsömörleni benne?


És legvégül amikor értékeled a karbantartási tervedet…


Légy őszinte magadhoz és tartsd észben, hogy te vagy az egyetlen ember, aki képes frissen tartani a weboldalat, még több lead-et építeni és a látogatókat irányítani. Biztosan megtaláltad a legjobb módját annak, hogy menedzseld a weboldalad? Tervezd meg az idődet és a témákat előre!

Design


A design manapság egy nagyon divatos téma, amelyről valaki órákat tud beszélni, más egyszerűen csak érzi, míg más tanulja. Talán az egyik legszubjektívebb dolgok egyike, és egyben a legtudattalanabb is. Például azt tudtad, hogy személyiségtől, tudástól, mindentől függetlenül egy embernek mindössze 3 másodpercre van szüksége, hogy véleményt alkosson a weboldaladról – és ezen a 3 másodpercen múlik, hogy továbbnavigál vagy sem.

  • Van arculati terve a vállalkozásodnak? Az arculati kézikönyv tartalmazza a dizájnod szabályait: mit, mikor és hogyan használhatsz a vállalati megjelenésedben. Ez tartalmazza a márka, a weboldal és egyéb megjelenéseket, amelyek a vállalkozásodhoz/márkádhoz köthetők. Színek, méretek, a felhasználás szabályai és megannyi más!


Amikor megvan az arculati kézikönyved…


Használd a weboldaladhoz! Milyen színekből fog állni? Milyen arányban? Melyik az elsődleges szín? Milyen betűtípust fogsz használni? Mindent e szerint a kézikönyv szerint kell elkészíteni!

  • A vállalkozásod/márkád egyezik a céljaiddal, vízióddal és a személyiségeddel? A dizájnnak nem csak szépnek kell lennie, hanem relevánsnak az értékeidhez, a stílusodhoz, mindenhez. Gondolkozz el az oldalad redesign-jában, ha válaszaid a fenti kérdésekre nem pozitívak.


Ha a redesign mellett döntöttél…


Használd a remek kombinációját annak, amit szeretsz, amit a többiek szeretnek, és ami működni fog (és ami illeszkedik az arculathoz). Senki nem várja el tőled, hogy mindezt egyedül valósítsd meg. Erre vannak a szakemberek. De nagyon fontos, hogy tudd, mit akarsz, mit szeretnél elérni és légy tisztában vele, mire építesz. Ebben is tudok neked segíteni.
Blog

Nincs komment

Szólj hozzá!